Polityka prywatności

1. O nas

Niniejsza polityka skierowana jest do użytkowników strony internetowej: www.falconlab.pl oraz do Klientów, pracowników, podwykonawców, a także innych osób zainteresowanych współpracą z FalconLab.

Administratorami danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO oraz art. 26 RODO, jest FalconLab Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Władysława Warneńczyka 44, 35-612 Rzeszów, wpisana do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerami KRS 0001159222, REGON: 541056585, NIP: 8133929756 z kapitałem zakładowym wynoszącym 5000 PLN, wpłaconym w całości zwaną dalej FalconLab.

W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych przez Administratora można kontaktować się pod adresem e-mail: [email protected], a także pod numerem telefonu: +48 797 356 929 lub +48 571 930 878.

Dane osobowe są pozyskiwane i przetwarzane w sposób i na zasadach określonych w niniejszej Polityce.

2. Postanowienia ogólne

W FalconLab dbamy, by przetwarzanie danych osobowych odbywało się zgodne z przepisami Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych 2016/679/WE (zwanego dalej: „RODO”) oraz ustawy o ochronie danych osobowych.

Jako FalconLab współpracujemy z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe zgodnie z art. 4 pkt 8 RODO, które działają w naszym imieniu jako Administratora. Należą do nich przede wszystkim dostawcy usług informatycznych oraz hostingowych. Przetwarzamy również dane osobowe przekazane nam przez innych administratorów w celu realizacji świadczonych przez nas usług. Przetwarzanie odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz na warunkach określonych w zawartych umowach. FalconLab wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ewentualnemu ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Nasze działania w zakresie ochrony danych osobowych opierają się na przyjętych politykach i procedurach, a nasi pracownicy i współpracownicy są zobowiązani do przestrzegania standardów ochrony danych.

W FalconLab wszyscy pracownicy, podwykonawcy, praktykanci oraz stażyści, którzy w ramach swoich obowiązków służbowych przetwarzają dane osobowe, są zobowiązani do zawarcia umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Powierzenie to odbywa się zgodnie z przepisami art. 28 RODO, a szczegółowe warunki współpracy w zakresie ochrony danych określane są w indywidualnych umowach.

Każda osoba mająca dostęp do danych osobowych jest zobowiązana do ich przetwarzania wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji powierzonych obowiązków, z zachowaniem zasad poufności oraz zgodnie z wewnętrznymi politykami ochrony danych obowiązującymi w FalconLab. Zasady te określane są również w stosownych umowach powierzenia przetwarzania danych osobowych.

3. Cel, zasady i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych

Dbamy o ochronę interesów osób, których dane przetwarzamy, zapewniając, że:

  • są one przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w sposób rzetelny i transparentny dla osób, których dotyczą; zbieramy je wyłącznie w jasno określonych, uzasadnionych celach i nie wykorzystujemy ich w sposób sprzeczny z pierwotnym przeznaczeniem;
  • zakres przetwarzanych danych jest adekwatny i ograniczony do minimum niezbędnego do realizacji określonych celów;
  • pozostają one prawidłowe i aktualne, a wszelkie błędne informacje są niezwłocznie korygowane lub usuwane;
  • przechowujemy je jedynie przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania, zapewniając możliwość identyfikacji osób, których dotyczą;
  • stosujemy odpowiednie środki bezpieczeństwa, aby chronić je przed nieuprawnionym dostępem, bezprawnym przetwarzaniem, utratą czy zniszczeniem.

Dane mogą być przetwarzane w celu:

  • zawarcia, wykonania lub rozwiązania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  • identyfikacji uprawnień do reprezentowania strony – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i lit. c RODO;
  • przetwarzania niezbędnego do wypełnienia obowiązków prawnych, ciążących na Administratorze, w szczególności wynikających z kodeksu prawa pracy, a także innych aktów prawnych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  • w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią w szczególności, ale nie wyłącznie: w celu prowadzenia działalności marketingowej, badania satysfakcji klientów i określenia jakości obsługi, prowadzenia statystyk, tworzenia zestawień, analiz, dochodzenia roszczeń lub ochrony przed roszczeniami, które może podnosić Administrator i które mogą być podnoszone wobec Administratora, jak również w celach archiwalnych, bezpieczeństwa, w zakresie rozpatrywania ewentualnych skarg lub żądań oraz spełnienia zadość zasadzie rozliczalności, o której mowa w art. 5 ust. 2 RODO. (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c i lit. f RODO);
  • przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego, w przypadku przesłania dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny). Przetwarzanie obejmuje zarówno rekrutację na konkretne stanowisko, jak i na potrzeby przyszłych rekrutacji – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) i lit. b) RODO; 
  • marketingu i newslettera, w tym przesyłania informacji handlowych oraz ofert na podstawie zgody wyrażonej przez użytkownika – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO;
  • w jednym lub większej liczbie określonych celów co do których osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych. Zgoda ta może zostać wycofana w każdym momencie.

4. Termin przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak jest to konieczne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, lub do momentu wycofania zgody przez osobę, której dotyczą – jeśli ich przetwarzanie opiera się na zgodzie. Przetwarzanie danych odbywa się wyłącznie w zakresie, czasie i celach zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa.

5. Twoje prawa w zakresie przetwarzania danych osobowych

Dbamy o to, aby wszelkie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych były przekazywane w sposób jasny, zrozumiały i łatwo dostępny. W związku z tym masz prawo do:

  • Informacji przy pozyskiwaniu danych osobowych – otrzymania szczegółowych informacji na temat przetwarzania Twoich danych;
  • Dostępu do danych – uzyskania potwierdzenia, czy Twoje dane są przetwarzane, oraz dostępu do informacji na ten temat, w tym prawa do uzyskania kopii danych (zgodnie z art. 15 RODO);
  • Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – żądania usunięcia swoich danych osobowych w przypadkach przewidzianych przez RODO;
  • Ograniczenia przetwarzania – żądania czasowego wstrzymania przetwarzania danych w określonych sytuacjach;
  • Uzyskania kopii, sprostowania, usunięcia, przenoszenia danych;
  • Sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w tym wobec przetwarzania w celach marketingowych lub innych. Sprzeciw można zgłosić, kontaktując się z nami;
  • Niepodlegania decyzjom opartym wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu – w tym profilowaniu, jeśli mogłoby to mieć istotny wpływ na Twoje prawa i wolności;
  • Informacji o naruszeniu ochrony danych osobowych – jeśli doszłoby do sytuacji zagrażającej Twoim danym osobowym;
  • Wycofania zgody na przetwarzanie danych – w każdej chwili, przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce przed jej wycofaniem;
  • Złożenia skargi do organu nadzorczego – jeśli uważasz, że Twoje dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, możesz złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).


W celu kontaktu odnośnie realizacji danego prawa prosimy o kontakt poprzez:

Adres email: [email protected].

Adres do korespondencji: ul. Władysława Warneńczyka 44, 35-612 Rzeszów.

6. Sposoby kontaktu

Udzielamy informacji na piśmie lub w innej formie, w tym – gdy jest to możliwe – elektronicznie. Jeśli wyrazisz taką prośbę, możemy przekazać informacje również ustnie, pod warunkiem, że wcześniej potwierdzimy Twoją tożsamość w inny sposób. W przypadku złożenia żądania drogą elektroniczną, odpowiedź również zostanie przesłana elektronicznie, o ile nie określisz innej preferowanej formy komunikacji.

7. Termin realizacji Twojego żądania

Dokładamy starań, aby udzielić odpowiedzi jak najszybciej – standardowo w ciągu miesiąca od otrzymania żądania.

Jeśli jednak Twoje zgłoszenie okaże się skomplikowane lub wymaga dodatkowych działań, termin ten może zostać przedłużony maksymalnie o kolejne dwa miesiące. W takim przypadku poinformujemy Cię o tym w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, podając przyczynę ewentualnego opóźnienia oraz przewidywany czas realizacji.

8. Podwykonawcy i podmioty przetwarzające

Udostępniamy Twoje dane osobowe podmiotom trzecim wyłącznie za Twoją zgodą lub w sytuacjach, gdy wymaga tego obowiązujące prawo. Współpracując z firmami, które przetwarzają dane w naszym imieniu, wybieramy wyłącznie te, które gwarantują wdrożenie odpowiednich zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, zapewniających zgodność przetwarzania z wymogami RODO oraz ochronę praw osób, których dane dotyczą.

Każdy podmiot, któremu powierzamy przetwarzanie Twoich danych, podlega szczegółowej weryfikacji. Zawieramy z nimi stosowne umowy powierzenia przetwarzania, a ich zgodność z obowiązującymi przepisami oraz warunkami umowy podlega regularnym kontrolom.

Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być

a) Zewnętrzne podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu, uczestniczące w wykonywaniu naszych czynności:

  • podmioty i organy upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
  • podmioty współpracujące w ramach kampanii marketingowych,
  • kurierzy, operatorzy pocztowi,
  • podmioty świadczące usługi informatyczne oraz hostingowe, a także obsługujące nasze systemy teleinformatyczne lub udostępniające nam narzędzia teleinformatyczne,
  • podmioty świadczące nam pomoc prawną, podatkową, rachunkową
  • dostawca platformy szkoleniowej w przypadku wykupienia kursu online,
  • dostawca płatności internetowych w przypadku wykupienia kursu online,

b) Inni administratorzy danych przetwarzający dane we własnym imieniu:

  • podmioty współpracujące z nami przy obsłudze spraw księgowych, podatkowych, prawnych – w zakresie w jakim staną się administratorem danych,
  • podmioty współpracujące z nami w zakresie działań marketingowych i komunikacyjnych w mediach społecznościowych, zgodnie z zasadami określonymi przez poszczególne platformy.

9. Dbanie o przetwarzanie Twoich danych

W celu zapewnienia zgodności z przepisami prawa wdrożyliśmy procedury obejmujące kluczowe aspekty ochrony danych, takie jak:

  • ochrona danych na etapie projektowania oraz domyślna ochrona danych,
  • analiza ryzyka i ocena skutków dla ochrony danych,
  • zgłaszanie naruszeń ochrony danych,
  • prowadzenie rejestru czynności przetwarzania,
  • zasady przechowywania i usuwania danych,
  • realizacja praw osób, których dane dotyczą.

Naszą dokumentację poddajemy okresowym przeglądom i aktualizacjom, aby zapewnić zgodność z obowiązującymi przepisami oraz dostosować ją do zmieniających się standardów ochrony danych.

10. Okres przechowywania danych

Dane osobowe przechowujemy tylko tak długo, jak jest to konieczne do realizacji celów, dla których zostały zgromadzone. Po upływie tego okresu dane są anonimizowane (pozbawiane cech umożliwiających identyfikację osoby) lub trwale usuwane. Nasze zasady retencji danych zapewniają, że czas ich przechowywania jest ograniczony do absolutnego minimum.

Okres przetwarzania danych wynika przede wszystkim z obowiązujących przepisów prawa (np. regulacji dotyczących przechowywania dokumentacji kadrowej i księgowej) oraz z uzasadnionego interesu Administratora, takiego jak prowadzenie działań marketingowych. Polityka retencji obejmuje zarówno dane przechowywane w formie papierowej, jak i elektronicznej.

11. Upoważnienia

Dbamy o to, aby każda osoba mająca dostęp do Twoich danych osobowych działała wyłącznie na nasze polecenie, chyba że obowiązujące przepisy prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego stanowią inaczej. Dostęp do danych mają jedynie upoważnione osoby, a ich zakres dostępu jest ograniczony do niezbędnego minimum.

12. Korzystanie przez serwis z plików cookies (ciasteczek).

Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest właściciel serwisu.

Mechanizm cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach serwisu ani śledzenia ich nawigacji. Pliki Cookies stosowane w serwisie nie przechowuje żadnych danych osobowych ani innych informacji zebranych od użytkowników i służą do celów statystycznych.

Domyślnie oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka) zezwala na obsługę plików cookies na urządzeniu Użytkownika na którym jest uruchomiona. W większości przypadków oprogramowanie w tym zakresie można skonfigurować samodzielnie w tym między innymi wymusić automatyczne blokownie plików cookies. Kwestie związane z konfiguracją sposobu obsługi plików cookies znajdują się w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowe). Należy mieć na uwadze, że ustawienia ograniczeń w stosunku do obsługi plików cookies mogą mieć wpływ na działanie niektórych funkcjonalności serwisu.

Pliki cookies wykorzystywane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;

W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  • „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • odnośniki do innych stron umieszczonych na stronie serwisu. Właściciel serwisu informuje, że serwis zawiera odnośniki do innych stron WWW. Właściciel serwisu zaleca zapoznanie się politykami prywatności tam obowiązującymi, gdyż nie ponosi za nie odpowiedzialności.

13. Zabezpieczenie danych użytkowników w Serwisie. 

Opis środków technicznych i organizacyjnych zabezpieczających zawarty jest w Polityce Bezpieczeństwa (ochrony danych osobowych) właściciela serwisu. W szczególności stosowane są następujące zabezpieczenia:

  • dane pobierane automatycznie przez serwer są zabezpieczone poprzez mechanizm uwierzytelniania dostępu do serwisu,
  • dane pobierane od użytkowników podczas procesu rejestracji są zabezpieczone protokołem SSL oraz poprzez mechanizm uwierzytelniania dostępu do serwisu,
  • dostęp do administrowania serwisem odbywa się z zastosowaniem mechanizmu uwierzytelniania.

14. Przekazywanie danych osobowych do państw spoza EOG

Dane osobowe będą przekazywane do państw trzecich, organizacji międzynarodowych spoza EOG, wyłącznie w sytuacji korzystania z narzędzi Google oraz w przypadku korzystania z narzędzi Facebooka/Instagrama/Messengera (dane osobowe mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych, gdzie znajdują się serwery tych podmiotów).

Naszym obowiązkiem jest poinformowanie, iż w przypadku przekazywania danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, odbywa się to zgodnie z warunkami decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2023/1795 z dnia 10 lipca 2023 r. na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych osobowych zapewniony w ramach ochrony danych UE–USA.

15. Aktualizacja Polityki Prywatności

Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności w dowolnym momencie, aby zapewnić jej zgodność z obowiązującymi przepisami prawa. Aktualizacje mogą być również dokonywane w przypadku rozszerzenia zakresu naszych usług lub wprowadzenia nowych funkcjonalności. Wszelkie zmiany zaczynają obowiązywać z chwilą ich opublikowania na naszej stronie internetowej.

pl_PL