1. O nas
Niniejsza polityka skierowana jest do użytkowników strony internetowej: www.falconlab.pl oraz do Klientów, pracowników, podwykonawców, a także innych osób zainteresowanych współpracą z FalconLab.
Administratorami danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO oraz art. 26 RODO, jest FalconLab Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Władysława Warneńczyka 44, 35-612 Rzeszów, wpisana do Rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerami KRS 0001159222, REGON: 541056585, NIP: 8133929756 z kapitałem zakładowym wynoszącym 5000 PLN, wpłaconym w całości zwaną dalej FalconLab.
W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych przez Administratora można kontaktować się pod adresem e-mail: [email protected], a także pod numerem telefonu: +48 797 356 929 lub +48 571 930 878.
Dane osobowe są pozyskiwane i przetwarzane w sposób i na zasadach określonych w niniejszej Polityce.
2. Postanowienia ogólne
W FalconLab dbamy, by przetwarzanie danych osobowych odbywało się zgodne z przepisami Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych 2016/679/WE (zwanego dalej: „RODO”) oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
Jako FalconLab współpracujemy z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe zgodnie z art. 4 pkt 8 RODO, które działają w naszym imieniu jako Administratora. Należą do nich przede wszystkim dostawcy usług informatycznych oraz hostingowych. Przetwarzamy również dane osobowe przekazane nam przez innych administratorów w celu realizacji świadczonych przez nas usług. Przetwarzanie odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz na warunkach określonych w zawartych umowach. FalconLab wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ewentualnemu ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Nasze działania w zakresie ochrony danych osobowych opierają się na przyjętych politykach i procedurach, a nasi pracownicy i współpracownicy są zobowiązani do przestrzegania standardów ochrony danych.
W FalconLab wszyscy pracownicy, podwykonawcy, praktykanci oraz stażyści, którzy w ramach swoich obowiązków służbowych przetwarzają dane osobowe, są zobowiązani do zawarcia umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych. Powierzenie to odbywa się zgodnie z przepisami art. 28 RODO, a szczegółowe warunki współpracy w zakresie ochrony danych określane są w indywidualnych umowach.
Każda osoba mająca dostęp do danych osobowych jest zobowiązana do ich przetwarzania wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji powierzonych obowiązków, z zachowaniem zasad poufności oraz zgodnie z wewnętrznymi politykami ochrony danych obowiązującymi w FalconLab. Zasady te określane są również w stosownych umowach powierzenia przetwarzania danych osobowych.
3. Cel, zasady i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Dbamy o ochronę interesów osób, których dane przetwarzamy, zapewniając, że:
Dane mogą być przetwarzane w celu:
4. Termin przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak jest to konieczne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, lub do momentu wycofania zgody przez osobę, której dotyczą – jeśli ich przetwarzanie opiera się na zgodzie. Przetwarzanie danych odbywa się wyłącznie w zakresie, czasie i celach zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa.
5. Twoje prawa w zakresie przetwarzania danych osobowych
Dbamy o to, aby wszelkie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych były przekazywane w sposób jasny, zrozumiały i łatwo dostępny. W związku z tym masz prawo do:
W celu kontaktu odnośnie realizacji danego prawa prosimy o kontakt poprzez:
Adres email: [email protected].
Adres do korespondencji: ul. Władysława Warneńczyka 44, 35-612 Rzeszów.
6. Sposoby kontaktu
Udzielamy informacji na piśmie lub w innej formie, w tym – gdy jest to możliwe – elektronicznie. Jeśli wyrazisz taką prośbę, możemy przekazać informacje również ustnie, pod warunkiem, że wcześniej potwierdzimy Twoją tożsamość w inny sposób. W przypadku złożenia żądania drogą elektroniczną, odpowiedź również zostanie przesłana elektronicznie, o ile nie określisz innej preferowanej formy komunikacji.
7. Termin realizacji Twojego żądania
Dokładamy starań, aby udzielić odpowiedzi jak najszybciej – standardowo w ciągu miesiąca od otrzymania żądania.
Jeśli jednak Twoje zgłoszenie okaże się skomplikowane lub wymaga dodatkowych działań, termin ten może zostać przedłużony maksymalnie o kolejne dwa miesiące. W takim przypadku poinformujemy Cię o tym w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, podając przyczynę ewentualnego opóźnienia oraz przewidywany czas realizacji.
8. Podwykonawcy i podmioty przetwarzające
Udostępniamy Twoje dane osobowe podmiotom trzecim wyłącznie za Twoją zgodą lub w sytuacjach, gdy wymaga tego obowiązujące prawo. Współpracując z firmami, które przetwarzają dane w naszym imieniu, wybieramy wyłącznie te, które gwarantują wdrożenie odpowiednich zabezpieczeń technicznych i organizacyjnych, zapewniających zgodność przetwarzania z wymogami RODO oraz ochronę praw osób, których dane dotyczą.
Każdy podmiot, któremu powierzamy przetwarzanie Twoich danych, podlega szczegółowej weryfikacji. Zawieramy z nimi stosowne umowy powierzenia przetwarzania, a ich zgodność z obowiązującymi przepisami oraz warunkami umowy podlega regularnym kontrolom.
Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być
a) Zewnętrzne podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu, uczestniczące w wykonywaniu naszych czynności:
b) Inni administratorzy danych przetwarzający dane we własnym imieniu:
9. Dbanie o przetwarzanie Twoich danych
W celu zapewnienia zgodności z przepisami prawa wdrożyliśmy procedury obejmujące kluczowe aspekty ochrony danych, takie jak:
Naszą dokumentację poddajemy okresowym przeglądom i aktualizacjom, aby zapewnić zgodność z obowiązującymi przepisami oraz dostosować ją do zmieniających się standardów ochrony danych.
10. Okres przechowywania danych
Dane osobowe przechowujemy tylko tak długo, jak jest to konieczne do realizacji celów, dla których zostały zgromadzone. Po upływie tego okresu dane są anonimizowane (pozbawiane cech umożliwiających identyfikację osoby) lub trwale usuwane. Nasze zasady retencji danych zapewniają, że czas ich przechowywania jest ograniczony do absolutnego minimum.
Okres przetwarzania danych wynika przede wszystkim z obowiązujących przepisów prawa (np. regulacji dotyczących przechowywania dokumentacji kadrowej i księgowej) oraz z uzasadnionego interesu Administratora, takiego jak prowadzenie działań marketingowych. Polityka retencji obejmuje zarówno dane przechowywane w formie papierowej, jak i elektronicznej.
11. Upoważnienia
Dbamy o to, aby każda osoba mająca dostęp do Twoich danych osobowych działała wyłącznie na nasze polecenie, chyba że obowiązujące przepisy prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego stanowią inaczej. Dostęp do danych mają jedynie upoważnione osoby, a ich zakres dostępu jest ograniczony do niezbędnego minimum.
12. Korzystanie przez serwis z plików cookies (ciasteczek).
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest właściciel serwisu.
Mechanizm cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach serwisu ani śledzenia ich nawigacji. Pliki Cookies stosowane w serwisie nie przechowuje żadnych danych osobowych ani innych informacji zebranych od użytkowników i służą do celów statystycznych.
Domyślnie oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka) zezwala na obsługę plików cookies na urządzeniu Użytkownika na którym jest uruchomiona. W większości przypadków oprogramowanie w tym zakresie można skonfigurować samodzielnie w tym między innymi wymusić automatyczne blokownie plików cookies. Kwestie związane z konfiguracją sposobu obsługi plików cookies znajdują się w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowe). Należy mieć na uwadze, że ustawienia ograniczeń w stosunku do obsługi plików cookies mogą mieć wpływ na działanie niektórych funkcjonalności serwisu.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
13. Zabezpieczenie danych użytkowników w Serwisie.
Opis środków technicznych i organizacyjnych zabezpieczających zawarty jest w Polityce Bezpieczeństwa (ochrony danych osobowych) właściciela serwisu. W szczególności stosowane są następujące zabezpieczenia:
14. Przekazywanie danych osobowych do państw spoza EOG
Dane osobowe będą przekazywane do państw trzecich, organizacji międzynarodowych spoza EOG, wyłącznie w sytuacji korzystania z narzędzi Google oraz w przypadku korzystania z narzędzi Facebooka/Instagrama/Messengera (dane osobowe mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych, gdzie znajdują się serwery tych podmiotów).
Naszym obowiązkiem jest poinformowanie, iż w przypadku przekazywania danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, odbywa się to zgodnie z warunkami decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2023/1795 z dnia 10 lipca 2023 r. na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony danych osobowych zapewniony w ramach ochrony danych UE–USA.
15. Aktualizacja Polityki Prywatności
Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności w dowolnym momencie, aby zapewnić jej zgodność z obowiązującymi przepisami prawa. Aktualizacje mogą być również dokonywane w przypadku rozszerzenia zakresu naszych usług lub wprowadzenia nowych funkcjonalności. Wszelkie zmiany zaczynają obowiązywać z chwilą ich opublikowania na naszej stronie internetowej.